zöldséges-tonhalas tészta

2013.10.07 15:59

Vagyis itt...

Szóval, ugyebár nem vagyok egy profi blogíró, nézzétek ezl ezt nekem, kissé még össze-vissza írok... Nem baj, majd belejövök...Az elsö recept, amit leírnék, nem is csak egy, hanem mindjárt három, természetesen az após-féle olívaolajjal készült, rendkívül egyszerüen elkészíthetö és finom kaja. Az egyik "jajmárcsakegyórámvanmitcsináljakebédre"-féle.

Tehát, amit készítünk: makaróni, hal és saláta. (azt most felejtsük el, hogy szénhidráthoz nem jó proteint enni-hízás szempontjából, majd a saláta kompenzálja a kavarást a gyomrodban). Rettentö egyszerü: az olívaolajon elöször megpárolunk fokhagymát babárlevéllel, hozzáteszünk rendes hagymát karikára vágva, vékony karikára vágott sárgarépét és brokkolit kis darabokban (persze répát-brokkolit megmosva stb, ezt le se írom...:), Kis lángon pároljuk, én lefedem, és nagyaon meg akar égni, kis vizet öntök rá. néha ugye, megkevergetjük, aztán sóval, oregánóval, bazsalikommal füszerezzük-remek együttes, csak nehogy túl sokat rakjunk bele...

Közben felrakunk sós vizet forrni, pici olajat bele szoktam rakni. Amikor forr, nyilván, belerakjuk a makarónit, csakhogy: az itteni makaróni nem hosszú, mint a spagetti, hanem kis rövidke, egyébként otthon is láttam már ilyet. de szerintem mindegy, milyen tésztával csinálod: spagetti vagy csigatészta, mindenféle lehet (jó, mondjuk tarhonyával meg ilyenek, NE!) szóval, amikor megfött (mi "al dente" szeretjük, nem vizesnyákosan), leszürjük, és összekeverjük a már puhára párolt zöldséggel. Hozzáteszünk egy konzerv kukoricát, és még ami fontos, egy tonhalkonzervet! Ha olívaolajban van a tonhal, bele lehet önteni az egészet, bár én ilyet otthon nem láttam, inkább szürjük le, és csak a tonhalat rakjuk hozzá. Összekeverjük, éskész!

Közben mennem kell a gyerekekért, bocs, a menü második részét este leírom, ígérem!

Sziasztok olajosok!