saláta

2013.10.08 15:25

Sziasztok!

Természetesen tegnap már nem volt idöm írni, most gyorsan bepótolom a tegnap ígért menü 2 részét. Marha nehéz dolgunk lesz saláta és hal ügyben...:) dehogy, ez vicc!

A saláta mindennapos fogás nálunk, néha kicsit unom is, az az igazság... Amikor Juanka (a férjem) dolgozik, nem is csinálok. De egyébként tényleg egyszerü, egészséges és finom! Máshogy készül, mint az otthoni ( és aki szereti a kínait, tudja, hogya  kínai is) saláta, nincs rajta cukor, csak só, olivaolaj és ecet Ha lehet, balzsamecetet használjunk, azzal még finomabb, de sima borecet is jó. Én Mudéna-i balzsamecetet használok. abból nagy kínálat van otthon is (Auchan, CBA stb).

Szóval, a saláta. Az alap mindig római saláta, paradicsom és hagyma. Az otthoni fejes saláta itt nem kapható, de szerintem a római sokkal finomabb. Mi mindig kis darabokra tépkedve- vagy vágva elöször vízban kiáztatjuk, egyébként kesernyés lenne. (vagy nem tudom, de így tanultam anyóséktól) Az iceberg szerintem rettentö vízizü, csak végsö esetben kerül asztalra. Szóval, lecsöpögettjük, t´lba tesszük a salátát, rá paradicsomot és hagymát darabokra vágva. Megsózzuk, olívaolajjal kicsit meglocsoljuk, egy kis ecet és kész. Marha egyszerü! Namost, ez az alap. ¨Én sokszor teszek hozzá egy tonhalkonzervet, meg kukoricát, fekete olajbogyót. Tudom, hogy otthon marha drága az olajbogyó, meg nem is olyan finom, az elhagyható kategóriába tartozik. Aztán már a további finomságok, amik belekerülnek, a fantáziátokon múlik!!! Van, aki rak bele keménytojást, füstölt pirospaprikát...de lehet rendes paprikát, uborkát is ...stab.stab

Jó étvágyat hozzá!!!!!